Laskutus

Postin laskujen toimitusvaihtoehdot ovat verkkolasku, sähköpostilasku tai paperilasku. Sähköinen lasku on paperilaskua nopeampi tapa laskun vastaanottamiseen. Helppo ja nopea sähköinen lasku säästää aikaa ja ympäristöä, eikä siitä veloiteta paperilaskun laskutuslisää. Vaihtamalla sähköiseen, saat lisää aikaa käsitellä laskujasi ja siirrät ne kätevästi sähköiseen arkistoon.

Yrityksen laskukopiot (pdf- ja taulukkomuodossa) ovat saatavilla Asiointiportaalin Raportit-palvelusta.

 

Vaihtoehdot Postin laskujen vastaanottamiseen

  1. Verkkolasku - Sisältää laskudatan ja csv-muotoisen liitetaulukon operaattorista riippuen. Vastaanottamista varten tarvitset taloushallinnon ohjelmiston tai palvelun. Käyttö edellyttää sopimusta pankkisi tai verkkolaskuoperaattorisi kanssa.
  2. Sähköpostilasku - Toimitetaan haluamaasi sähköpostiosoitteeseen sähköpostin liitteenä (PDF). Lasku sisältää myös liitteet. Tarvitset vain voimassa olevan sähköpostiosoitteen.
  3. Paperilasku - Voit vastaanottaa laskusi paperisena. Paperilaskuista laskutetaan paperilaskulisä 6,50 euroa/lasku

Ilmoita yrityksesi sähköiset laskutustiedot

Voit ilmoittaa sähköiset laskutustiedot kahdella tavalla.

  1. Verkkolaskun tilauslomakkeella
  2. Asiakastietojen ylläpidossa voit muokata ja tarkastella yrityksesi laskutusosoitteita. Kirjautuminen tapahtuu Postin asiointitunnuksilla. Palvelussa tehdyt muutokset tulevat voimaan heti. Postin asiointitunnukset saat yrityksesi pääkäyttäjältä, jos yrityksellänne ei vielä ole asiointitunnusten pääkäyttäjää, tilaa asiointitunnukset pääkäyttäjälle.